مرجع کنکور ایران

دانلود رایگان نمونه سوال جزوه و تست کنکور

آموزش جمع و تفریق اول ابتدایی

در اولین روزهای مدرسه دانش‌آموزان باید عملیات‌های مهم جمع و تفریق را یاد بگیرند. فرزندِ شما سال‌ها بعد به خاطر نمی‌آورد که چطور کارهای ساده و ابتدایی مثل جمع زدن یا تفریق کردن را یاد گرفته است. البته اگر به خوبی این مسائل را فهمیده باشد و ملکۀ ذهنش شده باشد.

اگر همین مقدمات سادۀ ریاضیات، به شکلِ نادرست به دانش‌آموز منتقل شود، ممکن است به مرور زمان او را از درسِ شیرین ریاضی زده کند. در این مقاله از استادبانک آموزش جمع و تفریق اول ابتدایی را به شکلِ ویدئویی و بسیار آسان مرور می‌کنیم.

تعریفِ جمع و تقریق

آنچه مطالعه خواهید کرد

همۀ ما با چهار عمل اصلی ریاضی آشنا هستیم و از آنها در زندگی روزمرۀ خود به شکل گسترده استفاده می‌کنیم. این 4 عمل اصلی در حساب عبارتند از:

  1. جمع
  2. تفریق
  3. ضرب
  4. تقسیم

چهار عمل اصلی ریاضی

اگر 2 یا چند عدد را روی هم بگذاریم یا به هم اضافه کنیم، می‌گوییم که یک جمع انجام داده‌ایم. اعدادی که جمع روی آنها انجام می‌شود جمع‌وند نام دارند و نتیجه بدست آمده را حاصلِ‌جمع می‌نامیم. برای مثال در 2 + 2 = 4 اعداد 2 جمع‌وند، + نشانۀ جمع و 4 حاصلِ‌جمع یا مجموع است. تفریق یکی دیگر از عملیات‌های اصلی حساب می‌باشد.

در تقریق به دنبال تفاوت یا اختلاف میانِ 2 عدد هستیم. به تفریق “منها” نیز گفته می‌شود و علامتِ آن – است. در ادامه 2 ویدئو آماده کردیم که در آنها به آموزش جمع و تفریق اول ابتدایی و بررسی جداگانۀ هر کدام پرداخته‌ایم.

حتما بخوانید:  نمونه سوالات فارسی اول دبستان

در انتخاب روش آموزشی مناسب برای فرزندتان، ریسک نکنید!

می‌دانستید بسته‌های آموزشی مقطع ابتدایی چقدر آینده تحصیلی فرزندتان را به خطر می‌اندارند؟ کودکِ شما نیاز به ارتباط مستقیم با معلم دارد، ارتباطِ حضوری. دی‌وی‌دی‌های آموزشی او را از تجربۀ شیرین شاگرد-استادی محروم می‌کنند. توصیه می‌کنم بیشتر دربارۀ این موضوع مطالعه کنید:

چرا نباید سراغِ بسته‌های آموزشی مقطع ابتدایی برویم؟


آموزش ویدئویی جمع اول ابتدایی توسطِ خانم ساعدی از اساتید برتر استادبانک

آموزش ویدئویی تفریق اول ابتدایی توسطِ خانم ساعدی از اساتید برتر استادبانک


✒️ آیا آموزش جمع و تفریق به شما کمک کرد؟
فرزند شما در یادگیری جمع و تفریق مشکل داشت یا آن را سریع یاد گرفت؟
بغیر از جمع و تفریق به آموزش چه مباحث دیگری نیاز دارید؟
برای ما در قسمت نظرات بنویسید.
منبع:
ostadbank.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *